فرهنگ ایمنی بیمار

تعهد به ایمنی:

تلاش در جهت استقرار برنامه بیمارستان های دوستدار ایمنی بیمار در مجتمع، تمامی اعضای سازمان، از مدیران تا کارکنان، به ایمنی بیمار متعهد هستند و آن را به عنوان اولویت اصلی خود می‌دانند.

 


ارتباط باز و شفاف:

ایجاد فضایی که در آن کارکنان بدون ترس از تنبیه، بتوانند خطاها و حوادث را گزارش دهند و از آن‌ها درس بگیرند.

 

 آموزش و توانمندسازی کادر بالینی در زمینه ایمنی بیمار:

آموزش مداوم کارکنان در زمینه ایمنی بیمار و روش‌های کاهش خطاها.

 

کار تیمی:

تقویت همکاری و هماهنگی بین اعضای تیم‌های درمانی برای بهبود ایمنی بیمار

 

یادگیری سازمانی:

استفاده از تجربیات گذشته و خطاهای رخ داده برای بهبود فرآیندها و جلوگیری از تکرار آن‌ها

 

ارتقا شاخص ها:


ارتقای شاخص های ایمنی بیمار و کنترل عفونت با تأکید بر کاهش عفونت های بیمارستانی، نرخ شیوع زخم فشاری و سقوط در بیماران بستری


اداره بهبود کیفیت | مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت


 

لیست اخبار صفحه :3