فرهنگ ایمنی بیمار
تعهد به ایمنی:
تلاش در جهت استقرار برنامه بیمارستان های دوستدار ایمنی بیمار در مجتمع، تمامی اعضای سازمان، از مدیران تا کارکنان، به ایمنی بیمار متعهد هستند و آن را به عنوان اولویت اصلی خود میدانند.
ارتباط باز و شفاف:
ایجاد فضایی که در آن کارکنان بدون ترس از تنبیه، بتوانند خطاها و حوادث را گزارش دهند و از آنها درس بگیرند.
آموزش و توانمندسازی کادر بالینی در زمینه ایمنی بیمار:
آموزش مداوم کارکنان در زمینه ایمنی بیمار و روشهای کاهش خطاها.
کار تیمی:
تقویت همکاری و هماهنگی بین اعضای تیمهای درمانی برای بهبود ایمنی بیمار
یادگیری سازمانی:
استفاده از تجربیات گذشته و خطاهای رخ داده برای بهبود فرآیندها و جلوگیری از تکرار آنها
ارتقا شاخص ها:
ارتقای شاخص های ایمنی بیمار و کنترل عفونت با تأکید بر کاهش عفونت های بیمارستانی، نرخ شیوع زخم فشاری و سقوط در بیماران بستری
اداره بهبود کیفیت | مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت