کمیته بهبود کیفیت
ترکیب اعضاء
1- رئیس بیمارستان
2- مدیر بیمارستان
3- مدیر خدمات پرستاری
4- سوپروایزرآموزشی
5- دو نفر از روسای بخش ها با انتخاب رئیس بیمارستان
6- رئیس امور مالی
7- رئیس امور اداری
8- مسئول مدارک پزشکی
9- مسئول بهبود کیفیت بیمارستان
10- سرپرست علمی اورژانس
11- یک نماینده از سایر کمیته های بیمارستانی برحسب نیاز(باتوجه به دستورجلسه )
12- معاون آموزشی درمراکزآموزشی درمانی
دستورکاراهداف و وظایف
1- هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در کل بیمارستان
2- ارائه فهرست اولویتها و شاخص های بهبود کیفیت در کل بیمارستان به تیم مدیریت ارشد
3- بازنگری و تحلیل داده های جمع آوری شده با مشارکت صاحبان فرآیند
4- ارائه گزارش اطلاعات، نتایج تحلیل ها و مداخلات به مدیران و کارکنان
5- آموزش مباحث مربوط به بهبود کیفیت به کلیه کارکنان بیمارستان شامل آموزشهای مفهومی و کاربردی در زمینه بهبود کیفیت
6- پایش و ارزشیابی برنامه بهبود کیفیت کل بیمارستان
7- نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی
8- تعیین شرح وظایف ومسئولیتهای داخلی به تفکیک پرسنل
9- حذف مقامها و پستهای زائد سازمانی
10- انجام بررسی های لازم جهت پذیرش متناسب همراه با ترخیص به موقع بیماران
11- تسریع در بستری بیماران اورژانسی
12- کنترل و نظارت در خرید تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی
13- تعریف انجام فعالیت ها طی یک فرآیند تعیین شده
14- جلوگیری از اتلاف منابع در قسمتهای مختلف بیمارستان
15- نظارت درتنظیم برنامه ، حضور وفعالیت تمام کارکنان بیمارستان
برگزاری جلسات
حداقل یکباردر ماه
منبع:
- کتاب استاندارهای اعتبار بخشی بیمارستان در ایران
- دستورالعملها و مصوبات وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی
کمیته های بیمارستانی...