سیاست های کلی مجتمع

 

 

با توجه به سیاست های کلی سلامت ابلاغی 18/01/1393 سیاستهای کلی این مجتمع بصورت زیر تدوین و تصویب و ابلاغ می شود

 

الف) سیاست های عمومی

  1. ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی سلامت با بهترین کیفیت، مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی- ‌اسلامی و تاکید بر ارتقا کیفیت خدمات ارائه شده به عنوان اساسی ترین محور در ارائه خدمات به بیماران
  2. تحقق رویکرد سلامت همه جانبه و انسان سالم در همه قوانین، سیاست‌های اجرایی و مقررات با رعایت:
  3. اولویت پیشگیری بر درمان.
  4. روزآمد نمودن برنامه‌های بهداشتی و درمانی.
  5. کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت
  6. اصلاح و تکمیل نظام‌های پایش، نظارت و ارزیابی برای صیانت قانونمند از حقوق مردم و بیماران
  7. تطبیق کلیه فعالیت های بیمارستانی با دستورالعمل ها و بخشنامه های بالادستی شامل سند چشم انداز بیست ساله و نیز دستورالعمل های اعتباربخشی و تحول نظام سلامت ابلاغی از وزارت محترم بهداشت و درمان و معاونت محترم درمان و مشارکت در اجرای برنامه های ملی سلامت
  8. اولویت بخشی به حقوق بیمار در برنامه ریزی ها و ارتقاء اصول رفتار حرفه ای و اخلاق بالینی و مبارزه با پدیده شوم «زیر میزی» و ممنوع بودن دریافت هر گونه وجه خارج از تعرفه های مصوب و به غیر از شماره حساب بیمارستان
  9. تمرکز بر تفکر سیستمی و مدیریت مشارکتی و استفاده از اصل مشارکت و جلب رضایت ذینفعان کلیدی
  10. تلاش در جهت تقویت ارزشهای الهی و معنویات در بیمارستان و تلفیق مقررات شرعی با اصول پزشکی در چارچوب اخلاق پزشکی و رعایت طرح انطباق
  11. مدیریت بهینه درآمد و هزینه با محوریت افزایش درآمد و کاهش هزینه ها بدون تحمیل هزینه اضافی به بیمار و بهره وری منابع و شفافیت مالی و تلاش در جهت صرفه جویی حداکثری به خصوص در زمینه های انرژی و هزینه های مربوط به حمل و نقل و نظارت ساختارمند بر عملکرد پیمانکاران
  12. ساماندهی تقاضا و ممانعت از تقاضای القائی و اجازه تجویز صرفاً بر اساس نظام سطح‌بندی و راهنماهای بالینی، طرح ژنریک و نظام دارویی ملی کشور و سیاست‌گذاری و نظارت کارآمد بر خرید دارو و تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از تولید داخلی
  13. پیشگیری از وقوع بحران و مدیریت خطر حوادث و بلایا و افزایش آمادگی مقابله با بحران های احتمالی و تلاش در جهت کاهش مخاطرات زیست محیطی و آلودگی های تهدید کننده سلامت
  14. پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی بیمارستانها و تلاش در جهت حصول بهره وری حداکثری در فرآیندهای روتین و جاری بیمارستان و ارتقا بهره وری فرآیندهای درمانی و خدماتی
  15. ارتقاء نظام انتخاب، ارزشیابی و تعلیم و تربیت اساتید و دانشجویان و مدیران و تحول در محیط‌های علمی متناسب با ارزش‌های اسلامی، اخلاق پزشکی و آداب حرفه‌ای
  16. توسعه کیفی و کمی سطح آموزش و پژوهش دانشجویان و کارآموزان و دستیاران به صورت هدفمند، سلامت محور، مبتنی بر نیازهای جامعه، پاسخگو و عادلانه و با تربیت نیروی انسانی کارآمد، متعهد به اخلاق اسلامی حرفه‌ای و دارای مهارت و شایستگی‌های متناسب با نیازهای مناطق مختلف کشور

 

ب) سیاستهای گیرنده خدمت (بیمار)

  1. آگاه‌سازی بیمار از حقوق خود و ارتقا فرهنگ ایمنی بیمار و توجه ویژه به منشور حقوق بیمار
  2. رعایت حرمت و کرامت انسانی و احترام به ارزشها و عقاید گیرندگان خدمت بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و قومیت
  3. رعایت و تاکید بر اصل رازداری و محرمانه بودن اسرار بیمار
  4. رضایتمندی بیمار به عنوان محور و مهمترین رکن در تمام برنامه ریزی های انجام شده در بیمارستان

 

ج) سیاستهای پرسنلی (پزشکان، کادر بالین و اداری پشتیبانی)

  1. توجه به کرامت و منزلت پرسنل و توجه به دغدغه ها و مشکلات و مسائل آنان
  2. رعایت سلسله مراتب اداری و احترام به مقام مافوق و اجرای ابلاغیه های مقام مافوق توسط کلیه پرسنل
  3. ارتقا فرهنگ مدیریت خطاهای پزشکی
  4. ترویج فرهنگ سازمانی گزارش دهی خطا بدون ترس از سرزنش و تنبیه در راستای پیشگیری، پایش و کنترل خطاهای پزشکی
  5. توانمند سازی علمی و مهارتی کارکنان
  6. ارتقاء سلامت کارکنان

اداره بهبود کیفیت | مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت


 

لیست اخبار صفحه :1
سیاست های کلی مجتمع
بهبود کمیفیت

سیاست های کلی مجتمع

سیاست های کلی مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت

مبارزه با سرطان
آموزش به بیمار

مبارزه با سرطان

من مسئولم برای پیشگیری از سرطان خودم، خانواده ام و جامعه ام

معیار ارزیابی خطر خودکشی SAD
ایمنی بیمار

معیار ارزیابی خطر خودکشی SAD

معیار ارزیابی خطر خودکشی SAD در بیماران، مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت استان قم

شناسایی بیمار
ایمنی بیمار

شناسایی بیمار

پایش فصلی شناسایی بیمار، مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت