کمیته بهبود کیفیت

کمیته های بهبود کیفیت مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیؤین سلامت استان قم - سعید اسپنانی

ترکیب اعضاء

1-     رئیس بیمارستان

2-     مدیر بیمارستان

3-     مدیر خدمات پرستاری

4-     سوپروایزرآموزشی 

5-     دو نفر از روسای بخش ها با انتخاب رئیس بیمارستان

6-     رئیس امور مالی 

7-     رئیس امور اداری

8-     مسئول مدارک پزشکی 

9-     مسئول بهبود کیفیت بیمارستان

10- سرپرست علمی اورژانس

11- یک نماینده از سایر کمیته های بیمارستانی برحسب نیاز(باتوجه به دستورجلسه )

12- معاون آموزشی درمراکزآموزشی درمانی

دستورکاراهداف و وظایف

1-     هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در کل بیمارستان

2-     ارائه فهرست اولویتها و شاخص های بهبود کیفیت در کل بیمارستان به تیم مدیریت ارشد

3-     بازنگری و تحلیل داده های جمع آوری شده با مشارکت صاحبان فرآیند

4-     ارائه گزارش اطلاعات، نتایج تحلیل ها و مداخلات به مدیران و کارکنان

5-     آموزش مباحث مربوط به بهبود کیفیت به کلیه کارکنان بیمارستان شامل آموزشهای مفهومی و کاربردی  در زمینه بهبود کیفیت

6-     پایش و ارزشیابی برنامه بهبود کیفیت کل بیمارستان

7-     نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی

8-     تعیین شرح وظایف ومسئولیتهای داخلی به تفکیک پرسنل

9-     حذف مقامها و پستهای زائد سازمانی

10- انجام بررسی های  لازم جهت پذیرش متناسب همراه با ترخیص به موقع بیماران

11- تسریع در بستری بیماران اورژانسی

12- کنترل و نظارت در خرید تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی

13- تعریف انجام فعالیت ها طی یک فرآیند تعیین شده

14- جلوگیری از اتلاف منابع در قسمتهای مختلف بیمارستان

15- نظارت درتنظیم برنامه ، حضور وفعالیت تمام کارکنان بیمارستان

برگزاری جلسات

حداقل یکباردر  ماه

منبع:

-         کتاب استاندارهای اعتبار بخشی بیمارستان در ایران

-         دستورالعملها و مصوبات وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی


کمیته های بیمارستانی...


 

  • 1403/09/06 - 11:32
  • 564
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
بهبود کمیفیت

سیاست های کلی مجتمع

سیاست های کلی مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت

سیاست های کلی مجتمع

با توجه به سیاست های کلی سلامت ابلاغی 1393/01/18،  سیاست‌های کلی این مجتمع بصورت زیر تدوین و تصویب و ابلاغ می شود

الف) سیاست های عمومی

ب) سیاستهای گیرنده خدمت (بیمار)

ج) سیاستهای پرسنلی (پزشکان، کادر بالین و اداری پشتیبانی)

 

متن کامل سیاست‌های کلی مجتمع در ادامه مطلب

ادامه مطلب .. .. .. ..

  • گروه خبری : گروه های مطالب,بهبود کیفیت و ایمنی بیمار
  • کد خبر : 33607