فرهنگ ایمنی بیمار

تعهد به ایمنی:

تلاش در جهت استقرار برنامه بیمارستان های دوستدار ایمنی بیمار در مجتمع، تمامی اعضای سازمان، از مدیران تا کارکنان، به ایمنی بیمار متعهد هستند و آن را به عنوان اولویت اصلی خود می‌دانند.

 


ارتباط باز و شفاف:

ایجاد فضایی که در آن کارکنان بدون ترس از تنبیه، بتوانند خطاها و حوادث را گزارش دهند و از آن‌ها درس بگیرند.

 

 آموزش و توانمندسازی کادر بالینی در زمینه ایمنی بیمار:

آموزش مداوم کارکنان در زمینه ایمنی بیمار و روش‌های کاهش خطاها.

 

کار تیمی:

تقویت همکاری و هماهنگی بین اعضای تیم‌های درمانی برای بهبود ایمنی بیمار

 

یادگیری سازمانی:

استفاده از تجربیات گذشته و خطاهای رخ داده برای بهبود فرآیندها و جلوگیری از تکرار آن‌ها

 

ارتقا شاخص ها:


ارتقای شاخص های ایمنی بیمار و کنترل عفونت با تأکید بر کاهش عفونت های بیمارستانی، نرخ شیوع زخم فشاری و سقوط در بیماران بستری


اداره بهبود کیفیت | مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت


 

  • 1401/02/08 - 07:57
  • 15048
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
ایمنی بیمار

راهنمای تحویل صحیح بیما SBAR

راهنمای برقراری ارتباط صحیح کارکنان خدمات سلامت در حین تحویل بیمار

راهنمای تحویل صحیح بیما SBAR

راهنمای برقراری ارتباط صحیح کارکنان خدمات سلامت در حین تحویل بیمار ( تکنیک SBAR)

درصورتی‌که ارتباط بین اعضای یک گروه یا گروه‌های مختلف کادر درمان به‌خوبی انجام نگیرد و اطلاعات کامل و صحیح مرتبط با بیمار تبادل نگردد ، خطرات جدی بر بیماران تحمیل و این امر باعث عدم تداوم محور درمان ، درمان نامناسب یا آسیب بالقوه به بیماران می‌شود .

ادامه مطلب....

  • گروه خبری : بهبود کیفیت و ایمنی بیمار,پایش ها
  • کد خبر : 7675
کلمات کلیدی