فرهنگ ایمنی بیمار

تعهد به ایمنی:

تلاش در جهت استقرار برنامه بیمارستان های دوستدار ایمنی بیمار در مجتمع، تمامی اعضای سازمان، از مدیران تا کارکنان، به ایمنی بیمار متعهد هستند و آن را به عنوان اولویت اصلی خود می‌دانند.

 


ارتباط باز و شفاف:

ایجاد فضایی که در آن کارکنان بدون ترس از تنبیه، بتوانند خطاها و حوادث را گزارش دهند و از آن‌ها درس بگیرند.

 

 آموزش و توانمندسازی کادر بالینی در زمینه ایمنی بیمار:

آموزش مداوم کارکنان در زمینه ایمنی بیمار و روش‌های کاهش خطاها.

 

کار تیمی:

تقویت همکاری و هماهنگی بین اعضای تیم‌های درمانی برای بهبود ایمنی بیمار

 

یادگیری سازمانی:

استفاده از تجربیات گذشته و خطاهای رخ داده برای بهبود فرآیندها و جلوگیری از تکرار آن‌ها

 

ارتقا شاخص ها:


ارتقای شاخص های ایمنی بیمار و کنترل عفونت با تأکید بر کاهش عفونت های بیمارستانی، نرخ شیوع زخم فشاری و سقوط در بیماران بستری


اداره بهبود کیفیت | مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت


 

  • 1401/08/30 - 09:25
  • 4974
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
ایمنی بیمار

اقدامات تشخیصی درمانی تهاجمی مشمول اخذ رضایت آگاهانه از بیمار یا سرپرست قانونی

رضایت آگاهانه چیست و کدام اقدامات تشخیصی درمانی تهاجمی مشمول اخذ رضایت آگاهانه می باشد

اخذ رضایت آگاهانه

رضایت آگاهانه، یک مدرک واجب هنگام انجام کلیه اقدامات جراحی و زیبایی، به‌ویژه در روز عمل است. وجود مستندات مناسب، در هر رضایت‌نامه آگاهانه‌ای مهم است. به عبارت ساده می‌توان آن را به‌عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط متقابل بین پزشک و بیمار (با ابراز اجازه، اختیار و حق انتخاب) تعریف کرد تا پزشک بتواند به روشی خاصی که صلاح می‌داند، عمل نماید.

.... ادامه مطلب

  • گروه خبری : بهبود کیفیت و ایمنی بیمار
  • کد خبر : 10504