شرح وظایف پست سازمانی سوپروایزر پیشگیری و کنترل عفونتهای بیمارستانی

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

واحد سازمانی: حوزه ریاست بیمارستان

محل جغرافیایی خدمت: بیمارستان/ مرکز آموزشی و درمانی

عنوان پست سازمانی : سوپروایزر/کارشناس مسئول/کارشناسپیشگیری و کنترل عفونت های بیمارستانی

شرح وظایف سوپروایزر کنترل عفونت:  

1. شناخت منابع عفونت های بیمارستانی از طریق بررسی و انجام پژوهش

 2. بکارگیری نتایج پژوهش ها و مطالعات جدید در انجام مراقبت ها برای پیشگیری و کنترل عفونت بیمارستانی

 3. همکاری در توسعه و اجرای برنامه های آموزشی برای کادر پرستاری ، دانشجویان و سایر کارکنان در صورت لزوم به منظور پیشگیری و کنترل عفونت با همکار ی سوپروایزر آموزشی

 4. شرکت در جلسات و دوره های آموزشی که در رابطه با کنترل عفونت برای کادر پرستاری با سایر گروهها برگزار می شود

 5. تشکیل پرونده بهداشتی و تنظیم برنامه معاینات دوره ای و واکسیناسیون برای کارکنان بیمارستان و ارائه گزارش از موارد مثبت

 6. ارزیابی وسایل و تجهیزات لازم برای عفونت های خطرناک و ارائه راهکاری مناسب به کمیته کنترل عفونت بیمارستان

 7. نیازسنجی آموزش کارکنان بیمارستان در عفونتهای بیمارستانی و پیگیری از تجربه آموزشهای ارائه شده مورد نیاز برای رعایت قوانین و مقررات کنترل عفونت

 8. بازدید روزانه از بخشهای مختلف بیمارستانی برای کشف موارد جدید احتمالی و پیگیری موارد گذشته از طریق نتایج آزمایشات و علائمی بالینی و ثبت و ارائه گزارشات لازم

 9. تهیه و تدوین دستورالعملهای کنترل عفونت های بالینی جهت بخشهای ویژه و سایر قسمتهای آسیب پذیر بر اساس استانداردهای مراقبتی با همکاری کمیته کنترل عفونت

 10. نظارت و ارزشیابی از اجرای ضوابط و مقررات توصیه شده توسط کمیته کنترل عفونت در کلیه واحدهای بیمارستانی و گزارش نتایج به کمیته مزبور

 11. نظارت و کمک در ایزولاسیون بیماران عفونی با توجه به خط مشی های کمیته و امکانات موجود

 12. همکاری با تیم کنترل عفونت بیمارستان برای تشخیص، تحقیق، کنترل و ارزشیابی و بروز عفونت در همه گیریهای بیمارستای

 13. شرکت در جلسات کمیته کنترل عفونت بمنظور ارائه اطلاعات و گزارشات و دریافت دستورالعمل های اجرایی با رعایت احتیاط های همه جانبه


 معاونت درمان | مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت


 

  • 1400/12/24 - 12:39
  • 8804
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
ایمنی بیمار

راهنمای گزارش نویسی

انواع و اصول صحیح ثبت گزارش در پرونده بیمار

اصول صحیح گزارش نویسی

انواع ثبت و گزارش در پرونده بیمار:

    1. گزارش تلفنی
    2. گزارش حوادث
    3. گزارش انتقالی
    4. گزارش گام‌به‌گام

4-1 گزارش پذیرش                       

4-2  گزارش قبل از عمل

4-3   ریکاوری

4-4    بعد از عمل

4-5   ترخیص

4-6    فوت

ادامه مطلب......

  • گروه خبری : بهبود کیفیت و ایمنی بیمار
  • کد خبر : 48828

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید