لطفاً خودتان را معرفی کنید
زهره مانده علی هستم
پرستار طرحی در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت
حفظ قرآن را از چندسالگی و در کجا و چطور شروع کردید؟
زمانی که دانشجو بودم ، از ترم دوم به لطف خدا تونستم وارد این مسیر بشم و با استفاده از طرح نسیم بهشتی که در دانشگاه اجرا میشد موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم و حدود سه سال و نیم طول کشید.
کدوم دانشگاه تحصیل کردید؟
دانشکده پرستاری- مامایی علوم پزشکی قم
اساتید و مربیان شما در حفظ قرآن چه کسانی بودند؟
خانم وکیلی عزیز استاد حفظ بنده بودند و استاد اکبری استاد تجوید و استاد دیاری استاد صوت و لحن
مشوقان اصلی شما در حفظ چه کسانی بودند؟
مادر عزیزم که همیشه محفوظاتم رو تحویل میگرفت و استاد وکیلی که با صبر و حوصله ی زیاد پیگیر برنامه ی حفظ بنده بودند
فکر میکنید رمز موفقیت شما در حفظ قرآن چه بوده است؟
توکل بر خدا و پشتکار و همت برای ادامه دادن
از کجا حفظ قران در ذهن شما جرقه خورد؟
از دبیرستان که همکلاسی هایم قران را از حفظ میخواند و من به حالشان غبطه میخوردم و این ارزویی بود که همیشه برایم دست نیافتنی و غیر ممکن بود اما با ورود به دانشگاه و معارفه ی کانون قران و عترت این انگیزه در ذهنم جان گرفت و با مساعدت اعضای این کانون شروع به حفظ کردم
روش حفظ خود را به صورت کلی بیان کنید.
مهمترین عامل برای حفظ یاد گرفتن معنای آیات و آشنا بودن با معنی کلی آنهاست که پس از خواندن معنای تحت الفظی و آشنایی با معنای کلمات کلیدی حاصل میشود، پس از آشنایی با معنا ، شنیدن صدای قاری با تجوید (نحوه ی صحیح تلفظ ) و سرعت مناسب قرائت و پس از آن همخوانی کردن با صدای قاری و در مرحله ی بعد چندین بار خواندن آیات از حفظ است ، البته نوشتن آیات و تحویل دادن محفوظات یعنی از حفظ خواندن برای کسی که ایرادات حفظ شما را میگوید بسیار موثر است ، در ضمن پس از پایان حفظ هر صفحه نیاز به مداومت یعنی مرور محفوظات دارد که فراموش نشود
تاثیر حفظ قرآن بر روحیه و اخلاق خود را در چه حدی می دانید؟
با توجه به اینکه رشته ی پرستاری ، انتخاب من بود و نیاز به صبر و حوصله ی زیاد ی دارد ، حفظ قرآن نقش بسیار موثر ی در ادامه دادن این راه داشته و دارد انشالله بتوانم از این نعمت بهترین استفاده رو داشته باشم و عامل به محفوظاتم باشم
الان که حفظ رو به پایان رسوندید چه هدفی برای ادامه دادن دارید؟
هر کسی که وارد این راه میشه باید بدونه که حفظ کل هدف پایانی نیست، و بعد از حفظ تازه در مقدمه ی راه قرار گرفته و باید تلاش کنه محفوظات و مفاهیمی که در ذهنش داره در بطن زندگی پیاده کنه و عامل به محفوظاتش باشه نه فقط تنها یک حافظ
توصیه ی شما به کسانی که علاقه مند به حفظ قرآن هستند چیه؟
اگر واقعا دوست دارند ، از سوره های کوچکتر شروع کنند و به تدریج میبینند که این علاقه بیشتر و بیشتر خواهد شد تا جایی که دیگران رو هم به سمت حفظ جذب میکنند فقط از سختی کار و طولانی بودن این راه خسته نشوند و با هر چالشی از ادامه دادن سر باز نزنند و حتما از کلاس های حفظی که دانشگاه بدای پرسنل اجرا میکنه و جو رقابتی و در عین حال دوستانه ، نهایت بهره رو ببرند
و آخرین سوال، زیباترین ایه از نظر شما چه آیه ای ست؟
ایه ی ۱۸ سوره ی رعد (الَّذِینَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ)
کاملا این آرامش زیبا رو میشه تو مسیر حفظ قرآن حس کرد.
مراسم تجلیل از حافظان طرح نسیم بهشتی از طرف ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم در روز پرستار
رتبه ی سوم حفظ پنج جز سال اول
رتبه ی اول حفظ ده جز سال دوم
رتبه ی دوم حفظ بیست جز سال سوم در دانشگاه علوم پزشکی قم
برگزاری مراسم احیاء شبهای قدر در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت
1404/01/04راهنمای برقراری ارتباط صحیح کارکنان خدمات سلامت در حین تحویل بیمار
سیاست های کلی مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت
رضایت آگاهانه چیست و کدام اقدامات تشخیصی درمانی تهاجمی مشمول اخذ رضایت آگاهانه می باشد
دستورالعمل جراحی ایمن در مجتمع خیرین سلامت
معیار ارزیابی خطر خودکشی SAD در بیماران، مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت استان قم
راهنمای برقراری ارتباط صحیح کارکنان خدمات سلامت در حین تحویل بیمار
سیاست های کلی مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت
رضایت آگاهانه چیست و کدام اقدامات تشخیصی درمانی تهاجمی مشمول اخذ رضایت آگاهانه می باشد
دستورالعمل جراحی ایمن در مجتمع خیرین سلامت
معیار ارزیابی خطر خودکشی SAD در بیماران، مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت استان قم
راهنمای برقراری ارتباط صحیح کارکنان خدمات سلامت در حین تحویل بیمار
کتابچه کنترل عفونت مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت استان قم
روش اجرایی مواجهه شغلی و مدیریت مواجهه شغلی
اصول کنترل عفونت در واحدهای آندوسکوپی و برونکوسکوپی و اتاق عمل
دستورالعمل استریلیزاسیون واحد کنترل عفونت مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت استان قم
تمیز کردن وسایل با استفاده از روش های گوناگون
کتابچه کنترل عفونت مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت استان قم
روش اجرایی مواجهه شغلی و مدیریت مواجهه شغلی
اصول کنترل عفونت در واحدهای آندوسکوپی و برونکوسکوپی و اتاق عمل
دستورالعمل استریلیزاسیون واحد کنترل عفونت مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت استان قم
تمیز کردن وسایل با استفاده از روش های گوناگون
کتابچه کنترل عفونت مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت استان قم
با انتخاب حالت کوررنگی تصاویر این وبسایت متناسب با حالت کوررنگی شما بهینه می شود
تغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس: