قوانین بخش روانپزشکی چیست

خانواده گرامی:

با سپاس و تشکر از اعتماد شما به کارکنان بخش روانپزشکی، خواهشمند است در جهت درمان مناسبتر بیمارتان به نکات زیر توجه فرمایید:

در بخش پزشک، پرستار، روانشناس، مددکار اجتماعی و کاردرمانگر به صورت تیمی درمان و نظارت بر رفتار بیمارتان را به عهده دارند. بدیهی است مسئولیّت بیمار در نهایت به عهده پزشک مربوطه می باشد.

جهت ملاقات با پزشک، از قبل با مسئول بخش و مسئول شیفت هماهنگی کنید.

خانواده موظف می باشد براساس نظر پزشک معالج، هر چند بار که نیاز باشد در بخش حضور یابد.

داشتن تلفن همراه در بخش ممنوع می باشد، لذا از دادن تلفن همراه به بیماران خودداری نمایید.

به همراه داشتن وسایل تیز، برنده، شکستنی، آینه، ماشین ریشتراش، دارو و مواد مخدر نزد بیماران ممنوع میباشد، لذا از آوردن این وسایل اجتناب کنید. جهت حفظ سلامت و ایمنی بیمارتان،قبل از آوردن و دادن هرگونه وسیله ای به بیمار، حتماً با پرستار بخش هماهنگی های لازم را انجام دهید.

وسایل شخصی بیمار مانند لیف، صابون، حوله، شانه پالستیکی، شامپو، لباس زیر

خوراکی شامل: آبمیوه پاکتی، میوه، بیسکوئیت، کیک، دوغ بدون گاز،و خشکبار در صورت تمایل

 از نگهداری پول نقد، وسایل قیمتی، اسناد و مدارک نزد بیمار خود به دلیل احتمال مفقود شدن، بپرهیزید.

از آوردن لباس شخصی و کفش، جهت جلوگیری از فرار بیمار خودداری کنید.

رعایت مقررات مربوط به بخش از جمله پوشش و وضعیت ظاهری مناسب و عدم استفاده از زیورآلات و وسایل آرایشی برای تمام بیماران الزامی می باشد.

بیمار اجازه ندارد از لباس شخصی استفاده نماید و بایستی از لباسهای متحدالشکل بیمارستان استفاده نماید، مگر با اجازه پزشک معالج. 

روزهای شوک شنبه- دوشنبه- چهارشنبه- ساعت 5/7 الی 9 صبح می باشد.

روزهای مالقات: دوشنبه- چهارشنبه و جمعه از ساعت 5/2 الی 4 بعدازظهر میباشد. به جز ساعات فوق اجازه مالقات داده نخواهد شد.


همچنین بخوانید:

پیشگیری از خودکشی


از آوردن اطفال به بخش خودداری کنید.

چنانچه بیمار بیمه ندارد، باید در اسرع وقت بیمه شود. در غیراین صورت کلیه هزینه ها به صورت کامالً آزاد محاسبه خواد شد.

ترخیص فقط از طریق پرسنل به اطلاع خانواده ها می رسد، لذا حرف بیمار مالک نمی باشد.

درصورت تماس پرسنل مبنی بر حضور خانواده در بخش جهت ترخیص و دریافت آموزش های لازم پس از ترخیص توسط پزشک و پرستار، حتماً در ساعت تعیین شده در بخش حضور داشته باشید. 

واحدآموزش به بیمار

مرکز آموزشی درمانی مجتمع خیرین سلامت استان قم

96/06/13 :تدوین تاریخ

99/06/13 :بازنگری تاریخ

NE/NM/NC/P_ PH- 40 :سند کد

دانلود فایل PDF آموزش


  • 1400/09/14 - 23:14
  • 8832
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
عمومی

آموزش ارتباط موثر بین افراد

اصول برقراری ارتباط مؤثر

ارتباط موثر
00:00
00:00
دانلود

بدون شک یکی از اهداف اصلی محیط های درمانی، بازگردانی سلامت روحی و جسمی بیماران است. فعالیت در محیطهای درمانی به دلیل تماس مستقیم با افراد گوناگون نظیر بیماران وهمراهان آنها، همکاران، پزشکان و....از حساسیت بالایی برخوردار است و توانمندی فوق العاده ای را در برقراری ارتباط مؤثر میطلبد. انسانها با فراگیری شیوه ارتباطی مؤثر میتوانند به حل بسیاری از مشکالت، رفع سوءتفاهم ها و تعارضات و فراهم کردن محیط امن و پر از آسایش و موفقیت بپردازند. بیش از 50 %موفقیت ما در محیط کار به توانایی ما در برقراری ارتباط مؤثر وابسته است. خوشبختانه برقراری ارتباط مؤثر مهارتی فراگرفتنی است نه ذاتی و به زمان و تلاش مستمر نیاز دارد. پس بیائید از همین امروز اصول ارتباط مؤثر را در زندگی خود بکار ببندیم.

ادامه مطلب....

  • گروه خبری : آموزش به بیمار
  • کد خبر : 48557

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید