معرفی دفتر خدمات پرستاری

بیمارستان، مرکزی برای درمان بیماران است و بیمار بدون طبابت یک پزشک مجرب به نتیجۀ درمانی مطلوب دست نخواهد یافت ولیکن باتوجه به حضور مقطعی و محدود هر پزشک بر بالین بیمار خود و لزوم ادامه درمان توسط پرستاران بیمارستان ، در حقیقت میتوان گفت پزشکان میهمانان ذی نفوذ بیمارستانند  و جامعۀ پرستاری هر بیمارستان ، بیشترین حجم عملیات درمانی را در این رابطه بعهده دارند. از نگاهی دیگر پرستاران بعنوان مراقبان و همراهان اصلی بیماردر تمام طول شبانه روز ، قانونآ موظف به تحویل بیماران در پایان هر شیفت به یکدیگر می باشند ، پس میتوان جامعۀ پرستاری هر بیمارستان را به نوعی صاحب اصلی و قیم کل بیماران یک بیمارستان نامید . مترون بیمارستان به عنوان مسئول جامعۀ پرستاران هر بیمارستان ، بدون شک از ارکان اصلی ادارۀ علمی و تخصصی هر بیمارستان است. میزان معلومات تخصصی، تجربیات علمی و تجربی ، تسلط معنوی و استادانه بر پرستاران و به ویژه سوپر وایزرها، آگاهی واشراف بر روابط سازمانی و ضوابط اجرایی و . . . همگی باعث گردیده تا مترون یک بیمارستان نقش اساسی دربالا بردن کیفیت درمان را بعهده داشته باشد. پرستاری : حرفه ای است تخصصی با نقش های چندگانه و دارای وظایف عمومی و اختصاصی . هدف پرستار ارائه خدمات پرستاری به بیماران و افراد نیازمند مراقبت ، در طیف سلامت به جهت تامین ، حفظ و ارتقاء سطح سلامت و رفاه اجتمــــــــــاعی می باشد . دفتر پرستاری : مرکز برنامه ریزی ، سازماندهی ، کنترل و هماهنگی فعالیت های پرستاری است و مسؤولیت هماهنگی بخش مراقبت و درمان با سایر واحدها از قبیل پزشکی ، پاراکلینیکی و  ….را بر عهده دارد . اداره واحد مدیریت خدمات پرستاری بر عهده مدیر خدمات پرستاری می باشد که با تکیه بر رعایت منشور حقوق مددجو مبتنی بر فرآیند  پرستاری و استانداردهای مراقبتی بر شرح وظایف پرسنل پرستاری ، هوشبری و اتاق عمل نظارت دارد و با برنامه ریزی در زمینه های ارتقاء کیفی به بهبود  مستمر فعالیت های ارائه خدمات مددجویان می پردازد . مترون بیمارستان علاوه بر شیفتهای موظف صبح، در ساعات مختلف شبانه روز نیز در بیمارستان حضور یافته و بدین ترتیب در جریان اتفاقات روزمره پرستاری قرار می گیرد. در مجموعه دفتر پرستاری سوپروایزر آموزشی، سوپروایزر بالینی، کارشناس کنترل عفونت و مسؤولین محترم بخش ها یاریگر مدیر خدمات پرستاری جهت دستیابی به اهداف و خط مشی های تعیین شده می باشند.


معاونت درمان | مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت


 

  • 1398/10/29 - 11:42
  • 1847
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاري جلسه‌ای با نمايندگان بيمه‌هاي بازرگاني استان قم جهت راه‌اندازي بخش VIP در بيمارستان

برگزاري نشستی با نمايندگان بيمه‌هاي بازرگاني استان قم جهت راه‌اندازي بخش VIP در مرکز آموزشی درمانی نکویی هدایتی فرقانی.

 

 

در اين جلسه كه با حضور رياست و مديريت محترم بيمارستان و نمايندگي بيمه‌هاي تكميلي استان برگزار شد، در خصوص شيوه راه‌اندازي بخش VIP كه مورد تقاضاي بسياري از مراجعين به بيمارستان است، بحث و تبادل نظر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار، اطلاعیه ها و مناسبتهای مرکز
  • کد خبر : 35052
کلمات کلیدی