Avatar
اداره بهبود کیفیت و ایمنی بیمار مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت
 

 

 

 

 

 

موقعیت فیزیکی : ساختمان کلینیک ویژه ( کلینیک کوهستانی )  – طبقه دوم  واحد 13– دفتر اداره بهبود کیفیت ایمنی بیمار

رئیس دفتر بهبود کیفیت و ایمنی بیمار : محمد حسین رادمرد

تلفن تماس : 3133 – داخلی 8278

 

شرح اهم وظایف و فعالیت های دفتر بهبود کیفیت و ایمنی بیمار :

استقرار و اجرای استانداردهای اعتباربخشی

مشارکت در تدوین برنامه های استراتژیک، عملیاتی ، بهبود کیفیت و ایمنی بیمار بصورت سالانه و در راستای استانداردهای اعتباربخشی

برنامه ریزی و اجرای پایش مستمر و منظم با مشارکت مدیران ارشد

مشارکت در تدوین خط مشی های بخش­ها و واحدهای بیمارستان

انجام ممیزی بالینی با مشارکت صاحبان فرایند

مشارکت در تدوین شاخص های بیمارستان و تحلیل و پیگیری اقدامات اصلاحی در نظر گرفته شده

شناسایی چالش ها و مشکلات موجود در مسیر اجرای برنامه های بهبود کیفیت و ارتقای ایمنی بیمار، در بیمارستان

استقرار نظام رسیدگی به انتقادات، پیشنهادات و شکایات بیماران، همراهان و پرسنل

پیگیری تشکیل کمیته های بیمارستانی  و پایش مصوبات تدوین شده در کمیته ها

ارائه گزارشات مداوم در خصوص فعالیت­های انجام شده در راستای بهبود کیفیت خدمات به تیم اجرایی بیمارستان

برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی در خصوص اصول و محورهای اعتباربخشی


 

  • 1400/10/22 - 11:21
  • 6834
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
ایمنی بیمار

راهنمای ارزیابی و پیشگیری از زخم فشاری ( معیار برادن)

راهنمای ارزیابی و پیشگیری از زخم فشاری ( معیار برادن) اقدامات مراقبتی و پیشگیری

معیار برادن
00:00
00:00
دانلود

ارزیابی برای همه بیماران در بدو ورود به بخش، و در بیماران بستری با ریسک بالای بروز زخم فشاری هر نوبت کاری انجام می‌شود .

برای شناسایی بیماران با ریسک بالا از دستبند زرد استفاده می‌شود.

مقیاس ارزیابی احتمال بروز زخم فشاری  Scale Braden

این مقیاس متشکل از 6 مورد ارزیابی هست که هرکدام در یک ستون بوده و به هرکدام نمره جداگانه‌ای تعلق می‌گیرد . مجموع نمرات 6 جزء

نمره کل محاسبه می‌گردد که می‌توان بر اساس آن میزان ریسک احتمالی بروز زخم فشاری را تعیین کرد.

راهنمای ارزیابی و پیشگیری از زخم فشاری ( معیار برادن)

  • گروه خبری : بهبود کیفیت و ایمنی بیمار
  • کد خبر : 4498