Avatar
اداره بهبود کیفیت و ایمنی بیمار مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت
 

 

 

 

 

 

موقعیت فیزیکی : ساختمان کلینیک ویژه ( کلینیک کوهستانی )  – طبقه دوم  واحد 13– دفتر اداره بهبود کیفیت ایمنی بیمار

رئیس دفتر بهبود کیفیت و ایمنی بیمار : محمد حسین رادمرد

تلفن تماس : 3133 – داخلی 8278

 

شرح اهم وظایف و فعالیت های دفتر بهبود کیفیت و ایمنی بیمار :

استقرار و اجرای استانداردهای اعتباربخشی

مشارکت در تدوین برنامه های استراتژیک، عملیاتی ، بهبود کیفیت و ایمنی بیمار بصورت سالانه و در راستای استانداردهای اعتباربخشی

برنامه ریزی و اجرای پایش مستمر و منظم با مشارکت مدیران ارشد

مشارکت در تدوین خط مشی های بخش­ها و واحدهای بیمارستان

انجام ممیزی بالینی با مشارکت صاحبان فرایند

مشارکت در تدوین شاخص های بیمارستان و تحلیل و پیگیری اقدامات اصلاحی در نظر گرفته شده

شناسایی چالش ها و مشکلات موجود در مسیر اجرای برنامه های بهبود کیفیت و ارتقای ایمنی بیمار، در بیمارستان

استقرار نظام رسیدگی به انتقادات، پیشنهادات و شکایات بیماران، همراهان و پرسنل

پیگیری تشکیل کمیته های بیمارستانی  و پایش مصوبات تدوین شده در کمیته ها

ارائه گزارشات مداوم در خصوص فعالیت­های انجام شده در راستای بهبود کیفیت خدمات به تیم اجرایی بیمارستان

برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی در خصوص اصول و محورهای اعتباربخشی


 

  • 1401/08/30 - 09:25
  • 4926
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
ایمنی بیمار

اقدامات تشخیصی درمانی تهاجمی مشمول اخذ رضایت آگاهانه از بیمار یا سرپرست قانونی

رضایت آگاهانه چیست و کدام اقدامات تشخیصی درمانی تهاجمی مشمول اخذ رضایت آگاهانه می باشد

اخذ رضایت آگاهانه

رضایت آگاهانه، یک مدرک واجب هنگام انجام کلیه اقدامات جراحی و زیبایی، به‌ویژه در روز عمل است. وجود مستندات مناسب، در هر رضایت‌نامه آگاهانه‌ای مهم است. به عبارت ساده می‌توان آن را به‌عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط متقابل بین پزشک و بیمار (با ابراز اجازه، اختیار و حق انتخاب) تعریف کرد تا پزشک بتواند به روشی خاصی که صلاح می‌داند، عمل نماید.

.... ادامه مطلب

  • گروه خبری : بهبود کیفیت و ایمنی بیمار
  • کد خبر : 10504