نگهداری سوابق و مدارک مالی , کنترل فعالیتهای مالی , مشخص کردن انحرافات از عملکرد کارآمد و طرح ریزی شده - برنامه ریزی و سازماندهی بمنظور انجام وظایف مختلف امور مالی واحد - تهیه و تنظیم خط مشی ها، دستورالعملها، روشها و رویه های مالی - اعمال نظارت و کنترل بمنظور حسن اجرای قوانین , مقررات، دستورالعملها و بخشنامه های مالی - تنظیم گزارشات مالی عندالاقتضا - برنامه ریزی واجرای طرح های مصوب مزایای کارکنان و نظارت بر حسن اجرای نظام های پرداخت پرسنلی، بمنظور ایجاد انگیزش در کارکنان - همکاری در عملیات بستن حسابهای پایان دوره مالی - کنترل و نظارت بر حسن اجرای شرح وظایف پرسنل حسابداری - کنترل صحت مدارک ضمیمه اسناد حسابداری - کنترل محاسبات دریافت ها و پرداخت ها - کنترل گردش و مانده حسابها - ارائه گزارشات مالی مورد نیاز به مسئولین مافوق - تهیه و تنظیم صورتهای مغـایرت مربوط به حسابها اقـدام جهت رفع مغایرت آنها و ارائه گزارش مربوطه به مدیرمالی - پاسخگویی و رفع سؤالات و مشکلات فنی پرسنل واحد حسابداری و در صورت لزوم انتقال موارد به مدیر مالی جهت تعیین تکلیف - هماهنگی با مدیر مالی جهت انجام امور محوله حسابداری و پیشبرد اهداف و برنامه های تعیین شده - نگهداری وراهبری سیستم های مکانیزه حسابداری و صندوق و حقوق و دستمزد و سایر سیستمهای نرم افزاری مورد نیاز برحسب مورد وثبت روزانه اطلاعات لازم در آنها - صدور اسناد مربوط به بستن حسابها و سند افتتاحیه - تائید و امضا اسناد پس از انجام کلیه کنترل های لازم - ارجاع اسناد در فاصله زمانی تعیین شده جهت رویت و تائید نهایی مدیر مالی - کنترل گردش حسابها و مانده آنها و اعلام موارد مشکوک یا اشتباهات به مدیر مالی جهت پیگیری یا صدور اسناد اصلاحی - کنترل دوره ای حسابهای باز نظیر پیش دریافت ها و پیش پرداخت ها، حسابها واسناد دریافتنی و پرداختنی، بمنظور تسویه حساب یا انجام ثبت های لازم - کنترل قراردادهای شرکت با واحد های مختلف و اشخاص یا شرکتهای ثالث در هر مرحله از پرداخت و تائید پیشرفت کار آنها.