کمیته بهداشت محیط

کمیته های بهداشت محیط مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیؤین سلامت استان قم - سعید اسپنانی

ترکیب اعضاء

1-     رئیس یا مدیر بیمارستان

2-     مسئول بهداشت محیط

3-     یک نفر متخصص عفونی یا داخلی

4-     نماینده واحد خدمات 

5-     نماینده بخش CSR 

6-     رئیس بخش تغذیه

7-     مسئول تدارکات بیمارستان

8-     رئیس واحد مهندسی و تاسیسات

9-     کارشناس کنترل عفونت

10- مدیر خدمات پرستاری

11- کارشناس بهداشت حرفه‌ای

دستورکاراهداف و وظایف

1-     نظارت بر بهداشت محیط بیمارستان

2-     نظارت بر بهداشت فردی و نظافت کارکنان

3-     نظارت بر ضدعفونی صحیح محیط بیمارستان طبق استانداردهای ملی و بین المللی

4-     نظارت بر امحاء و دفع صحیح البسه و وسایل آلوده بیماران

5-     نظارت بر نحوه جداسازی و دفع بهداشتی زباله های بیمارستانی به ویژه زباله های عفونی

6-     آموزش بهداشت و آموزش نحوه دفع بهداشتی زباله ها

7-     نظارت بر تفکیک البسه عفونی از غیرعفونی جهت شستشو

8-     نظارت برنحوه استفاده صحیح وبه مقدار مجاز از مواد مجاز ضد عفونی کننده و شوینده توسط پرسنل مربوطه و ارائه آموزش های لازم به آنها

9-     آموزش کارکنان درحیطه بهداشت محیط

10- برنامه ریزی برای انجام معاینات دوره ای و تهیه کارت سلامت برای کارکنان بخش تغذیه

11- بررسی میزان مواد غذایی مورد نیاز بیمارستان از لحاظ کمی و کیفی برای مدت یکماه

12- تهیه برنامه منسجم برای تهیه مواد اولیه غذایی با غذاهای آماده از منابع مطمئن با رعایت اصول بهداشتی

13- نظارت مستمر بر نحوه تهیه ، آماده سازی، پخت، نگهداری، انتقال و توزیع مواد غذایی در بیمارستان

14- نظارت بر تهیه برنامه غذایی روزانه بیماران وغذای رژیمی بیماران خاص وتغذیه وریدی بیماران

15- ارزیابی رضایت بیماران از کیفیت غذا

16- پیشنهاد درجهت تهیه غذای سالم ومناسب برای پرسنل

17- نظلرت برتعویض یه موقع وسایل پخت ، ظروف مستعمل وغیربهداشتی

18- انجام مشاوره تغذیه جهت بیماران بستری وارائه پیشنهادات به مسئول بخش وپزشک معالج

برگزاری جلسات

یکباردر  ماه

منبع:

-         کتاب استاندارهای اعتبار بخشی بیمارستان در ایران

دستورالعملها و مصوبات وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی


کمیته های بیمارستانی...


 

  • 1402/07/23 - 09:58
  • 1287
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کنترل عفونت

روش اجرایی مواجهه شغلی

روش اجرایی مواجهه شغلی و مدیریت مواجهه شغلی

مواجهه شغلی

   مواجهه شغلی چیست:

مواجهه ای که ممکن است کارکنان مراقبت بهداشتی را در معرض عفونت HIV  و HBV  و  HCV  قرار دهد یعنی تماس خون ، بافت یا سایر مایعات  بالقوه عفونی بدن از طریق فرو رفتن سوزن در پوست یا بریدگی با شیء تیزیا تماس این مواد با غشای مخاطی یا پوست اسیب دیده مانند پوست ترک خورده،یا خراشیده شده یا مبتلا به درماتیت.

برو به ادامه مطلب     

 

 

 

  • گروه خبری : کنترل عفونت
  • کد خبر : 14604