منشور اخلاقی و رفتاری کارکنان بیمارستان

حفظ حریم و شئونات همه افراد واجب و لازم می باشد و کسی حق ندارد نسبت به هتک حرمت و برخورد نادرست و اهانت بار نسبت به بیماران و بستگان و مراجعین گرامی مبادرت ورزد.

ما کارکنان مجتمع خیرین سلامت استان قم با اعتقاد به قدرت و عظمت لایزال الهی و با توکل به خداوند منان درجهت جلب رضایت حق تعالی برای نهادینه کردن ارزشهای الهی و انسانی توسعه فرهنگ اسلامی، تکریم ارباب رجوع و ارایه خدمات بهتر به کارکنان نیروهای مسلح و خانواده های شریف آنها و  برای تحقق اهداف متعالی بیمارستان ، منشور اخلاقی  زیر را پذیرفته و عمل به آن را بر خود و ضروری می‏دانیم :                                                                       

۱- نظم و انضباط ، ادب و نزاکت در رفتار با مراجعان و همکاران را موجب حفظ کرامت انسانی دانسته و سرلوحه کار خود قرار می دهیم.

۲- انگیزه حضور ما دربیمارستان خدمت صادقانه به انسانها از هر قشر و گروه با هر زبان و قومیت  است.

۳- پوشش متناسب با فرهنگ اسلامی و برخورداری از انضباط را موجب افزایش عزت نفس، احترام و نشاط در همکاران و مراجعان می دانیم.

۴- در هر شرایطی سه اصل خوش رویی، خوش گویی و خوش خویی را به عنوان زیباترین روش تکریم مراجعین عزیز

 می دانیم .

۵- در راستای بهره گیری از الطاف  الهی در نماز جماعت و مراسم مذهبی محیط کار فعالانه شرکت می نماییم .

۶- صبر، بردباری، متانت و تحمل ناملایمات در رسیدگی به نیازهای مراجعین را توفیق الهی و مسئولیتی خطیر و  افتخار آمیز می دانیم .

۷- ما در محضر خداوند منان هستیم و بدون نظارت مافوق نیز به نحو شایسته وظیفه خود را انجام می دهیم.

۸- ما برآنیم که نیازها و انتظارات منطقی مراجعین را شناسایی و  در صدد رفع و تأمین آنها برآییم  و د ر نهایت تلاش می کنیم فراتر از انتظارات آنان عمل نماییم.

۹- پاسخگویی مشتاقانه ، اطلاع رسانی دقیق و راهنمایی مناسب در امور درمانی و شرعی را وظیفه خود می دانیم.

۱۰- رازداری ، پرده پوشی و حفظ اسرار بیماران، همکاران و سازمان را بعنوان یک وظیفه اخلاقی و قانونی میدانیم.

۱۱- رعایت صرفه جویی، پرهیز از اسراف و بهره گیری صحیح از اموال و امکانات بیت المال را از اصولکار خود می‏دانیم.

۱۲- تلاش مستمر در ارتقاء دانش و مهارت شغلی را از اصول اساسی و حیثیت حرفه ای می باشد .

۱۳- در جهت ایجاد محیطی سالم ، همراه با آرامش از هر اقدامی که صمیمیت  و اعتقاد کارکنان را تضعیف نماید پرهیز می نماییم.

۱۴- به منظور رعایت حقوق دیگران و احترام به قانون ، از استعمال دخانیات در محیط کار پرهیز می نماییم .

۱۵- برای ارایه خدمات  بهتر از نظرات ، پیشنهادات و انتقادات بیماران و مراجعین محترم استقبال می نماییم

 ۱۶ - معیار ارزشیابی خود را میزان تعهد به اجرای مفاد منشور اخلاقی بیمارستان می دانیم .


 

  • 1403/11/20 - 12:34
  • 3083
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
زایمان بی درد

دوره‌های آموزشی ویژه مادران باردار، زایمان بی درد

توسعه خدمات زایمان بدون درد در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

00:00
00:00
دانلود
توسعه خدمات زایمان بدون درد در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت  
 
در راستای اجرای بند "چ" ماده ۵۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، توسعه خدمات زایمان بدون درد به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی حوزه سلامت مادران باردار در دستور کار قرار گرفته است. این اقدام با هدف کاهش درد و استرس ناشی از زایمان و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی به مادران انجام می‌شود.  
 
یکی از برنامه‌های کلیدی در این زمینه، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مادران باردار است. در این دوره‌ها، مادران با فرایند زایمان و انواع روش‌های زایمان بدون درد آشنا می‌شوند. این آموزش‌ها با حضور کارشناسان مجرب بیهوشی و در کنار کلاس‌های آموزش زایمان فیزیولوژیک، در مجتمع خیرین سلامت ارائه می‌گردد.  
 
هدف از این آموزش‌ها، افزایش آگاهی مادران باردار و توانمندسازی آنان برای انتخاب روش‌های زایمانی مناسب و کم‌تهاجم است. این اقدام گامی مهم در جهت تحقق اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بهبود شاخص‌های سلامت مادر و نوزاد به شمار می‌رود.  
 
مسئولان بهداشتی تاکید کرده‌اند که توسعه این خدمات نه تنها به کاهش درد و اضطراب مادران کمک می‌کند، بلکه نقش موثری در افزایش رضایتمندی خانواده‌ها و تشویق به فرزندآوری خواهد داشت. انتظار می‌رود با تداوم این برنامه‌ها، شاهد ارتقای کیفیت خدمات زایمان در سراسر کشور باشیم.
  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار، اطلاعیه ها و مناسبتهای مرکز,آموزش به بیمار
  • کد خبر : 34389