آموزش سلامت و آموزش به بیماران و همراهان در بدو ورود به بخشهای مجتمع خیرین سلامت

آموزش سلامت و آموزش به بیماران و همراهان در بدو ورود به بخشهای مجتمع خیرین سلامت

یا من اسمـه دواء وذکـره شـفاء

مراجعین محترم مجتمع خیرین سلامت، ما براین باوریم که بیمار از عزیزترین مخلوقات خداست و خدمت به او نوعی عبادت است. با امید به اینکه کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز، تا حد امکان مورد توجه و رضایت شما قرارگیرد، در ابتدای بستری به نکات زیر توجه فرمائید.

آموزشهای لازم در مورد روند بیماری و نحوه مراقبت از خود، در بدو پذیرش و حین بستری، توسط پزشک و پرستار به شما ارائه میشود. در بدو پذیرش، دستبند مشخصات در اختیار بیمار قرار داده میشود، لطفاً تا پایان دوره بستری به مچ دست بیمار خود ببندید. زیرا درکلیه مراحل درمانی و تشخیصی (تجویز دارو، تزریق خون، انجام آزمایشات و تصویربرداری و ...)به منظور پیشگیری و به حداقل رساندن اتفاقات ناخواسته (ناشی از عدم صحیح شناسایی)، نیاز میباشد. داخل هر اتاق امکانات رفاهی (سرویس بهداشتی،حمام، یخچال، تلویزیون و....) جهت رفاه حال شما عزیزان فراهم شده است. لطفاً در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشید. هر بیمار در هر شیفت، پرستار مخصوص خود را دارد. پرستار خود را بشناسید و بدون اطالع ایشان به هیچ وجه از بخش خارج نشوید.

خواهشمند است سکوت را در بخش رعایت کرده و در هنگام صحبت با تلفن همراه، تماشای تلویزیون و... آرامش سایر بیماران را در نظر داشته باشید. بیماران محترم میتوانند پس از بستری، شماره تلفن اتاق و تخت بستری خود را به همراهان ارائه و همراهان از طریق (شماره تلفن اتاق + 3133 )با بیماران خود تماس حاصل نمایند. رعایت پوشش کامل اسالمی و شئونات اخلاقی، در بیمارستان الزامی است. به منظور رعایت حقوق افراد و حفظ ایمنی، استعمال دخانیات در تمامی فضای داخلی بیمارستان، اکیداً ممنوع میباشد.  بیمارستان هیچ مسئولیتی در قبال اشیاء و لوازم قیمتی شما ندارد، از نگهداری این اشیاء نزد بیمار بپرهیزید. هنگام خواب و استراحت محافظ کنار تخت را بالا بکشید، و در صورتی که نحوه استفاده از آن را نمیدانید از پرستار خود سوال نمائید. در طول بستری از محلول ضدعفونی دست که در داخل اتاق به دیوار نصب شده است، طبق راهنمای آن استفاده نمائید. هر بیمار مجاز به داشتن یک همراه میباشد - جهت تهیه کارت همراه به واحد پذیرش بیمارستان مراجعه نمایید. همراهان محترم جهت استراحت، از صندلیهای تاشو موجود در اتاق بیمار استفاده نمایند و بعد از استفاده، صندلی به حالت اول بازگردانده شود.

در زمان انجام اقدامات تشخیصی و درمانی (تعویض پانسمان و....) حضور همراه بر بالین بیمار،ممنوع میباشد.  در صورت تمایل به گرفتن آب جوش، صبحها از ساعت 9-6 و عصرها از ساعت 20-16 به آشپزخانه (طبقه منفی یک) مراجعه نمائید. ساعت سرو غذا در بخش، صبحانه از ساعت 6 الی 7 ،ناهار از ساعت 12 الی 13 و شام از ساعت 18 الی 19 میباشد. همراه در صورت تمایل به گرفتن غذا برای خود، میتواند درساعات مذکور به آشپزخانه مراجعه و پس از پرداخت هزینه، غذا دریافت نماید. به تابلوی راهنمای پله های خروج اضطراری در بخش، که برای خروج در مواقع بحرانی و اضطراری تعبیه شده، دقت نمایید. زباله های شبه خانگی خود را مانند قوطی کمپوت و جعبهی شیرینی، ظروف یکبار مصرف و موارد مشابه را در سطلهای دارای کیسه مشکی بیندازید. به منظور کنترل عفونت، زباله های عفونی (پنبه خونی، پانسمان و...) را فقط در سطلهای دارای کیسه زردرنگ، جمع آوری نمایید. منشورحقوق بیمار، داخل سالن بر روی دیوار نصب گردیده است، درصورت وجود هرگونه سوال از پرستار خود راهنمایی بگیرید.  نمازخانه واقع در حیاط بیمارستان، زمان اقامه نماز جماعت ظهر و عشاء باز است. مهر، جانمازی، سنگ تیمم، قرآن و ادعیه داخل بخش موجود است. جهت قبله داخل هر اتاق، بر روی سقف مشخص شده است.

جهت دریافت پاسخ سؤاالت شرعی و اعتقادی، میتوانید با کارشناس مذهبی مرکز به شماره 09032175797 از ساعت 11 صبح الی 3 بعد از ظهر و 6 شب الی 9 شب ارتباط برقرار نمایید. ساعت مالقات روزهای جمعه، دوشنبه و چهارشنبه 30:14 الی 00:16 می باشد. کودکان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های واگیردار هستند؛ از به همراه آوردن اطفال زیر 12 سال به بیمارستان خودداری کنید. دستگاه خودپرداز در بخش اورژانس واقع در طبقه هم کف قرار دارد. پرداخت کلیه هزینه های درمانی، پزشکی، تجهیزات و دارو و... صرفاً از طریق صندوق بیمارستان میباشد، لذا از پرداخت وجه با هر عنوان به افراد خودداری نمایید. دفترچه بیمار را با در نظرداشتن اعتبار آن جهت پیگیریهای الزم و صدورگواهی بیمه، نزد بیمار خود قرار دهید. جهت تسریع در روند درمان، از بردن مدارک پزشکی بیمار (مدارک تصویربرداری، آزمایشات و...) به خارج از بخش خودداری نمائید. درصورتیکه بیمار زیر 18 سال باشد، حضور پدر/جد پدری/قیم قانونی جهت دادن رضایت عمل الزامی است. روز و ساعت انجام عمل جراحی بیماران توسط پزشک و با توجه به نوع بیماری آنها تعیین میشود و به اطالع شما می رسد. ترخیص بیمار از بخش، طبق صالحدید و با دستور پزشک معالج، صورت میپذیرد. آموزشهای الزم در زمینه مراقبتهای پس از ترخیص شامل نحوه فعالیت، مراقبت از زخم، ادامه درمان دارویی، رژیم غذایی، تاریخ مراجعه بعدی و... به صورت کتبی و شفاهی توسط پزشک و پرستار به شما ارائه خواهد شد. صندوق انتقادات و پیشنهادات در لابی طبقه هم کف موجود است. همچنین واحد بازرسی و شکایات موجود در همین طبقه، در ساعات اداری پیگیر موضوعات مطرح شده توسط شما میباشد. پس از ترخیص، هنگام خروج بیمار از بخش برگه خالصه پرونده بالینی، نسخه داروئی پزشک و برگه آموزشهای حین ترخیص به بیمار تقدیم خواهد شد.

بـخش بیماران بین الملل واحدآموزش به بیمار مجتمع خیرین سلامت استان قم

دانلود فایل PDF

 

آموزش های عمومی | مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی خیّرین سلامت 



 

  • 1402/09/14 - 11:45
  • 3923
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
آموزش به بیمار

مراقبت آغوشی

مراقبت آغوشی (مراقبت کانگوروئی) چه نوع مراقبتی است

kmc یا مراقبت آغوشی

مراقبت آغوشی (مراقبت کانگوروئی) یا kmc

مراقبت آغوشی (مراقبت کانگوروئی) نوعی مراقبت است که به سلامت ذهنی و جسمی کودکان زودرس کمک می کند.

 آیا مراقبت آغوشی (kangaroo mother care; KMC)، موربیدیتی و مورتالیتی را در نوزادان کم وزن هنگام تولد (low birthweight; LBW) کاهش می‌دهد؟

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید

  ادامه مطلب

  • گروه خبری : آموزش به بیمار
  • کد خبر : 14209